תושבי עמונה דחו את המתווה – פינוי עמונה בקרוב

    איתי גדסי No Comments on תושבי עמונה דחו את המתווה – פינוי עמונה בקרוב

    תושבי עמונה דחו את מתווה מנדלבליט: אין בו שום התחייבות, רק עמימות • "בפגישה הובטח 60 דונם ו-40 משפחות על ההר במסמך קבלנו 8 דונם ו-11 משפחות על ההר" • סמוטריץ': אני קורא למשטרת ישראל לנהוג באחריות מול גיבורי עמונה החלוצים

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תושבי עמונה החליטו להתנגד למתווה שהוצע על ידי הממשלה להעתקת הישוב עמונה לגבעה סמוכה, ולהתבצר בעמונה.

    בהודעה שפרסמו לאחר הצבעה שהתקיימה אמש בה השתתפו תושבי עמונה, כתבו המתיישבים: "בשנה האחרונה ניהלנו את מערכת חיינו במטרה אחת ויחידה – רצון להישאר בבית. רצון להישאר בהר עמונה. המאבק שהובלנו הביא להישגים רבים להתיישבות ביהודה ושומרון ולהתבססות עם ישראל בערש הולדתו – בין היתר הבאנו לקידום חוק ההסדרה ולהצגת עמדת המתיישבים בציבור הרחב באופן בהיר ומכובד.

    "לצערנו, בישורת האחרונה של המערכה על ביתינו – נותרנו מחוץ לחוק ההסדרה. נותרנו מול אמת מרה של גרוש צפוי: הרס הבית והישוב וטראומה לילדינו ולנו.

    רק להבהיר מה היה כאן במשפט אחד: בפגישה הובטח 60 דונם ו-40 משפחות על ההר.אחרי שהתחננו לקבל הכל כתוב, אגב זו אחת הסיבות לכך שהמסמך הגיע יממה אחרי הפגישה, קבלו 8 דונם ו-11 משפחות על ההר.

    בעמונה מתנגדים למתווה משום שלטעמם "במצב דברים זה אנחנו בוחרים להיות נאמנים למטרה שבשמה יצאנו לדרך. היינו מוכנים לספוג את הרס ביתנו הפרטי, ואת המעבר ממקום למקום, ובלבד שיישאר ישוב יהודי על ההר. אך המתווה שהוצע לנו אינו מספק כל ודאות או התחייבות כי אכן נצא מביתנו לבית חלופי. לאחר משא ומתן נוסף נודע לנו כי המדינה אף איננה מתכוונת לכרוך בין עזיבתנו את ביתנו ובין מימוש המתווה: היועמ"ש לא יבקש התליית פסק הדין לפינוי במקרה שמנגנון נכסי נפקדים ייתקף בבג"ץ וייעצר בצו ביניים.

    לאור זאת ולאור אי הודאות המובנה במתווה, החליטו תושבי עמונה ברוב מוחלט לאחר עשר שעות דיון, לדחות את המתווה המוצע.

    בעמונה מדגישים: "אם תהיה  התחייבות מפורשת של המדינה לבניית הבתים החלופיים כאן בעמונה ולדחיית הפינוי עד לאחר הבניה – נוכל לקבל זאת. אם לעומת זאת, המדינה לא תוכל להתחייב לבניית הבתים החלופיים ולמעבר מדלת ביתינו לדלת הבתים החלופיים מבלי לרדת מההר, כי אז לא נוכל לקבל את הצעת המדינה.

    ח"כ מוטי יוגב הגיב: "מיצר מאד על פינויה הקרוב של עמונה, ישוב יהודי בארץ ישראל. כואב את כאב תושביה. צר לי על החלטתם שלא לקבל את המתווה שהוצע להם על ידי טובי אנשינו וגדולי רבותינו, אך איני שופטם. טוב היה בעיני להשאיר רגל על ההר ולרדת לצורך עליה, מלרסק ישוב חשוב. נחזק את משפחות עמונה בשעה קשה זו. בע"ה נמשיך ונבנה ונחיל את ריבונותינו, על כל מלוא רוחב ארצנו."

    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "למרבה הצער ולמרות שמאוד היינו רוצים בכך, לא יכולנו להבטיח לתושבים וודאות שהמתווה יצליח מאחר ויש בו מרכיבים שאינם תלויים במדינה. מסיבה זו ככל הנראה דחו התושבים את המתווה.

    "סברתי שנכון היה שהתושבים יקבלו את המתווה ואולם יחד עם זאת אני מכבד את תושבי עמונה על החלטתם ועומד נפעם לנוח גילויי הרוח והנחישות שלהם. נחישותם היא שהביאה אותנו עד הלום והם החליטו להמשיך בנחישות הזו עד הסוף תוך תשלום מחירים אישיים כבדים בכדי ללמד את כולנו שלא מפנים ישובים בארץ ישראל ויהי מה.

    סמוטריץ' הוסיף: נלווה את גיבורי עמונה במאבקם הצודק נגד העוול של בג"ץ והלוחמה המשפטית נגד ההתיישבות, הלוואי ובפעם האחרונה. אני קורא למשטרת ישראל לנהוג באחריות מול גיבורי עמונה החלוצים והציבור הרחב שבא לחזק אותם.



    0 תגובות